logo zdrava sola ekosola kulturna sola1simbiozasola1 erasmusplus1 facebookgumb header object

SIO 2020

Kit na plaži

Na Šentjakobskem odru Lutkovnega gledališča Ljubljana smo si četrtošolci ogledali predstavo z naslovom Kit na plaži. Dramsko besedilo temelji na istoimenskem mladinskem romanu Vinka Möderndorferja.
               Zgodba pripoveduje o osnovnošolki Niki, malce nenavadni deklici, ki se je s starši priselila v novo okolje. Zgovorna in duhovita najstnica se uspešno spoznava s sošolci, učitelji, a prisotne so tudi težave. Nika čuva skrivnost, ki bo spremenila njeno življenje in življenja vseh, ki jo obkrožajo. Kit na plaži prinaša zgodbo o drugačnosti in normalnosti. A kaj je v tem raznolikem svetu sploh normalno? Zgodba je bila poučna in vsebinsko primerna tudi za četrtošolce.

Pred predstavo smo si ogledali tudi del Ljubljane in se sprehodili do Prešernovega spomenika na Tromostovju. Bili smo začudeni ob tem, koliko turistov je tudi v tem letnem času na ogledu naše prestolnice Slovenije.

Zapisala: Saša Brudar

Ciciveselošolci so v knjigah iskali skrivnosti denarja

V mesecu oktobru se pri Cici veseli šoli pogovarjamo o denarju. Spoznali smo denar, ki ga uporabljamo v Sloveniji, pa tudi denar drugih držav. Knjižničarka Mojca nam je pripravila veliko gradiva o denarju in nam prebrala nekaj pravljic, v katerih je omenjen denar. Presenetilo nas je, koliko različnih imen je imel včasih denar: Zlatnik, belič, tolar, groš, krajcar….. Vsekakor je denar v današnjem času pomemben. Tudi otroci ga lahko zaslužijo .«Če smo pridni«, so povedali.

Zapisala Tatjana Pavlin

KULTURNI DAN V NAŠI PRESTOLNICI

Učenci 6. in 7. razreda so kulturni dan preživeli v Ljubljani. Šestošolci so se udeležili veččutnega vodenega ogleda v Narodnem muzeju. Spoznali so nekaj najpomembnejših arheoloških predmetov (neandertalčevo piščal iz Divjih bab, ki velja za najstarejše glasbilo na svetu, idol z Ljubljanskega barja, situlo z Vač in staroegipčansko mumijo) in imeli priložnost pomeriti rimske toge. Sedmošolci pa so kulturni dan pričeli z ogledom stalne zbirke Narodne galerije, naše osrednje ustanove za starejšo likovno umetnost.

Spoznali so ključna umetnostna obdobja, slovenske umetnike od srednjega veka do moderne in aktivno opazovali ter razpravljali o umetninah.

Za spomin smo posneli tudi skupinsko fotografijo pri Robbovem vodnjaku, ki mu rečemo tudi vodnjak treh kranjskih rek. Ali veste katerih? Kulturni dan smo vsi skupaj sklenili v Cankarjevem domu z ogledom zelo zanimivega koncerta Tolkala v orkestru.

Zapisala: Vilma Petelin

Ko trškogorske lipe spregovorijo

V petek se je pod resnično mogočnimi lipami pri cerkvici na Trški gori odvijala prireditev za vse čute. Že sam naslov Ko trškogorske lipe spregovorijo je dal slutiti, da bo slišati ljudsko petje, ljudske godce, ljubitelje kulturne dediščine. Stojnice so se šibile pod izdelki rokodelcev in dobrot iz zidanic. Tudi stojnica OŠ Bršljin je pritegnila obiskovalce.

Na pokušino smo ponudili sokove, krhlje, marmelado, pito in zavitek, vse pripravljeno iz jabolk, ki so v šolskem sadovnjaku letos res bogato obrodila.

Bernarda Kobe

Tehniški dan v Dolenjskem muzeju:

Arheološka podoba Dolenjske in izdelava nakita

V četrtek, 4.10.2018, smo se učenci 7. razreda izpred šole peš odpravili proti Dolenjskemu muzeju. Peš smo šli z namenom, da bi si ob hoji ogledali še nekaj stvari, ki so povezane z zgodovino Novega mesta. V muzeju pa naj bi si ogledali razstavo o prazgodovini v našem mestu, saj se o tem učimo pri zgodovini.

Najprej smo se ustavili pred KCJT, kjer nam je učiteljica povedala, da je bilo včasih na tem mestu pokopališče. Potem je povedala še to, da je bil na območju stavbe Nove Ljubljanske banke včasih vrt, ki se je imenoval Beletov vrt. V rimskih časih je bilo to pokopališče, zato so našli veliko arheoloških najdb, ki so danes razstavljene v Dolenjskem muzeju. Nato smo si šli ogledati še, kje so včasih stala Ljubljanska vrata v Novem mestu in tudi del obzidja, ki je mesto nekoč obdajalo, poimenovano »šance«. Odšli smo še do Kapiteljske cerkve v kripto, kjer smo izvedeli, kako je cerkev sploh dobila ime, da je že dolgo časa najpomembnejša cerkev na Dolenjskem in danes stolna cerkev, saj je tu sedež škofije. Spoznali pa smo tudi nekaj o slovenskem pomembnem škofu Juriju Sladkonji, ustanovitelju zbora Dunajski dečki.

Končno smo prišli do muzeja in se razdelili v dve skupini. Jaz sem bila v tisti, ki je najprej odšla na ogled razstave. Na ogledu sem izvedela veliko novega o prazgodovini, pa vse do rimskega časa. Ogledali smo si tudi veliko izkopanin in najlepši mi je bil nakit, še posebej ogrlice s steklenimi okraski. Veliko smo izvedeli o načinu pokopavanja, saj so izkopali veliko grobov, največ prav na Kapiteljski njivi. Nato smo z razstavo zaključili in z drugo skupino smo se zamenjali.

Odšli smo v delavnico in izdelovali zapestnice. Dobili smo usnjeni trak, ga navlažili z gobo, nanj položili model vzorca - pečatnik in nekajkrat udarili z lesenim kladivom. Tako smo nizali vzorčke, da smo zapestnico lepo okrasili, na koncu smo na vsaki strani naredili še luknjico. Dobili smo še vrvico in si zapestnico zavezali okoli zapestja. Čas je hitro minil in kmalu smo se odpravili nazaj proti šoli.

V muzeju mi je bilo najbolj všeč izdelovanje zapestnice. Izvedela sem, da jantar niso izdelovali v naših krajih, ampak so ga dobili v zameno za železo ter da so stvari, preden so jih položili v grob, polomili, zvili in poškodovali, da ne bi bil grob izropan in še veliko stvari. Spoznala sem, da so tako zapestnico, kot sem jo izdelala sama, lahko naredili tudi že Iliri, Kelti ali Rimljani.

Larisa Redek, 7.a

45. Postani poznavalec tradicionalnih slovenskih jedi
  46. Petošolci v Brežicah
  47. Eko tržnica na Novem trgu v Novem mestu
  48. Jesti zdravo, za počutje pravo!
  49. Jem zdravo za zabavo (naravoslovni dan 3. razred)
  50. Natečaj: "Polepšajmo čebelam domovanje in spoznajmo čebelarje"
  51. Z obnovljivimi viri energije zremo v prihodnost
  76. Spoznavali poklic strojnika
  77. Predstavniki šole na otroškem parlamentu
  78. Zagorelo je
  79. OTON ZUPANČIČ ALI ŽUPANČIČ?
  80. Športni dan tretješolcev
  104. V knjižnici je praznično
  105. Četrtošolci imajo talent
  106. Voščilnice iz Danske in Poljske
  107. Sodelovali smo na nagradnem natečaju "Najbolj izvirna fotografija poklica"
  108. Pevski vikend
  124. Mednarodno srečanje Erasmus+
  125. Jesen v 1. B
  126. Srečanje romskih otrok Dolenjske in Posavja
  127. Z babicami in dedki v Prečno (3. razred)
  128. Bršljinski zajtrk
  148. Simbioza Giba 2017
  149. ŠESTOŠOLCI NA IGRAH BREZ MEJA V ORGANIZACIJI DPM MOJCA
  150. Jaz pa pojdem na Gorenjsko
  151. Varno v prometu - tehniški dan, 2. r.
  152. Gozd kot učilnica
  153. Ustvarjalnica Mirna Peč:»ŠPORT«
  154. S planetarijem približali vesolje
  155. Prvošolci in policisti
  156. E-Bršljinko
  157. Sedmošolci obiskali Dolenjski muzej
  158. Tradicionalni dan odprtih vrat - Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma
  159. MINICITY LJUBLJANA – NARAVOSLOVNI DAN, 3. r
  166. Kamišibaj in poezija
  167. Programerski mački osvajajo mednarodne nagrade
  168. Naravoslovni dan 7. r: Luknja
  169. ŽENSKE – ŠE VEDNO PREZRTA POLOVICA?
  170. Drugošolci so se predstavili na zaključni prireditvi za starše
  186. S splavom Nika po reki Krki
  187. KOŠARICA RDEČEGA KRIŽA in POKLONI ZVEZEK KARITAS
  188. Srebrna kuhalnica za bršljinske kuharje
  189. Ko bom velik, bom gasilec!
  190. Ti si moje sonce ...